torsdag 10 april 2008

Guld-Ivar Flinthjärtas liv blir bok

Den framgångsrika miljardären Guld-Ivar Flinthjärtas liv blir nu till en bok. Det är bokförlaget Ankström & Widank som i ett pressmeddelande går ut med den stora nyheten. Författare till boken blir den ankeborgsfödde Penning Ankell, och enligt Ankström & Widanks talesman Björn Ide så är det ingen slump att det blev just han som fick skriva boken.
- Det har varit på tapeten ett tag nu om att ge ut en biografi om Flinthjärta och hans liv, och då kom Ankell på tal direkt, förklarar Ide. Främst för att han är en utomordentlig författare, men även för att han känner Flinthjärta sedan tidigare.
Ide förklarar att det förmodligen är av allmänhetens största intresse att veta mer om Flinthjärta, då han är välkänd av ankeborgare som Joakim von Ankas eviga konkurrent.
Vi försökte nå Joakim von Anka för en kommentar.

"En riktig skitbok"
Hur ställer du dig till det här bokutgivandet?
- Vad fan tror du? Ett ankeborgsförlag som sviker och går bakom ryggen så här!
Tror du att boken kommer att locka många läsare i Ankeborg?
- Absolut inte. Det kommer att bli en riktig skitbok som antagligen kommer att glorifiera min dödsfiendes liv!
Det vet man inte än...
- Du vet ingenting! Jag vet allt, och det är därför jag är världens rikaste anka.
Och jag är världens fulaste anka.
- Jag vet!
Penning Ankells bok Ankans Son kommer ut i augusti.

Ful Anka

Inga kommentarer: